EGZAMIN RADCOWSKI 2025 - informacje dla przystępujących

Zamknij

KONFERENCJA 2025

11 czerw­ca 2025 ro­ku w prze­strze­ni Con­cor­dia De­sign od­by­ła się trze­cia edy­cja wy­da­rze­nia z cy­klu „Wy­zwa­nia praw­ni­cze­k”. Te­go­rocz­ne wy­da­rze­nie, za­ty­tu­ło­wa­ne „Praw­nicz­ki są obec­ne”, sku­pi­ło się na te­ma­cie, któ­ry dziś zy­sku­je na zna­cze­niu nie tyl­ko w świe­cie me­diów, ale i w świe­cie pra­wa — bu­do­wa­niu mar­ki oso­bi­stej w me­diach spo­łecz­no­ścio­wych.

W dy­na­micz­nie zmie­nia­ją­cym się śro­do­wi­sku za­wo­do­wym, gdzie obec­ność on­li­ne by­wa rów­nie waż­na jak do­świad­cze­nie czy kom­pe­ten­cje, praw­nicz­ki sto­ją przed dy­le­ma­tem jak ko­rzy­stać z na­rzę­dzi ko­mu­ni­ka­cji cy­fro­wej, by kształ­to­wać swój eks­perc­ki wi­ze­ru­nek. Wy­da­rze­nie by­ło prze­strze­nią otwar­tą na dia­log, wy­mia­nę do­świad­czeń i dzie­le­nie się spraw­dzo­ny­mi stra­te­gia­mi, jak z suk­ce­sem za­zna­czyć swo­ją obec­ność w świe­cie wir­tu­al­nym — bez utra­ty au­ten­tycz­no­ści.

Spot­ka­nie roz­po­czę­ła Ka­ta­rzy­na Busz­kow­ska — eks­pert­ka z po­nad dwu­dzie­sto­let­nim do­świad­cze­niem w me­diach, któ­ra dziś spe­cja­li­zu­je się w bu­do­wa­niu eks­perc­kich ma­rek oso­bi­stych.

Na­stęp­nie głos za­bra­ły czte­ry rad­czy­nie praw­ne, któ­re zbu­do­wa­ły roz­po­zna­wal­ne mar­ki w me­diach spo­łecz­no­ścio­wych.

Ma­ria M. Ko­bryń, spe­cja­list­ka w za­kre­sie pra­wa nie­ru­cho­mo­ści i in­we­sty­cji, z pa­sją mó­wi­ła o tym, jak pro­wa­dzi swo­je kon­to na Ti­kTo­ku, któ­re śle­dzi po­nad trzy­sta pięć­dzie­siąt ty­się­cy osób. Jej obec­ność w so­cial me­diach po­ka­zu­je, że pra­wo mo­że być zro­zu­mia­łe, cie­ka­we — i mieć wie­lu od­bior­ców.

An­na Ka­miń­ska, rad­czy­ni praw­na z kan­ce­la­rii Szusz­czyń­ski Ka­miń­ska sp.k., spe­cja­li­zu­ją­ca się w pra­wie HR, przed­sta­wi­ła, jak mar­ka oso­bi­sta mo­że być na­rzę­dziem wspie­ra­ją­cym co­dzien­ną pra­cę z klien­ta­mi bi­zne­so­wy­mi.

Mo­ni­ka Ośmia­łow­ska, rad­czy­ni praw­na spe­cja­li­zu­ją­ca się w spra­wach roz­wo­do­wych, przed­sta­wi­ła swo­ją dro­gę do bu­do­wa­nia mar­ki opar­tej na em­pa­tii, zro­zu­mie­niu i wie­dzy psy­cho­lo­gicz­nej. Jej pro­fil na In­sta­gra­mie śle­dzi po­nad 24 ty­sią­ce osób, a ona sa­ma łą­czy pro­fe­sjo­na­lizm z ludz­kim po­dej­ściem do pra­wa ro­dzin­ne­go.

Dr Ga­brie­la Bar, eks­pert­ka w dzie­dzi­nie pra­wa no­wych tech­no­lo­gii i AI, opo­wia­da­ła o tym, jak Lin­ke­dIn mo­że stać się prze­strze­nią dla me­ry­to­rycz­nych, eks­perc­kich tre­ści i wspie­ra­nia wi­ze­run­ku praw­nicz­ki ja­ko li­der­ki my­śli w swo­jej dzie­dzi­nie.

Po in­spi­ru­ją­cych wy­stą­pie­niach przy­szedł czas na roz­mo­wę z uczest­nicz­ka­mi i uczest­ni­ka­mi wy­da­rze­nia. Wy­da­rze­nie za­koń­czy­ło się ne­twor­kin­giem — cza­sem nie­for­mal­nych roz­mów, wy­mia­ny kon­tak­tów i bu­do­wa­nia re­la­cji.

„Praw­nicz­ki są obec­ne” to nie tyl­ko ha­sło te­go­rocz­nej edy­cji — to stwier­dze­nie fak­tu. Ko­bie­ty w za­wo­dzie praw­ni­czym są dziś ak­tyw­ne i wpły­wo­we. Kon­fe­ren­cja by­ła ko­lej­nym kro­kiem w kie­run­ku umac­nia­nia tej obec­no­ści.